Tenim la satisfacció de presentar-vos el cartell de la XVIII Assemblea d’Història de la Ribera que se celebrarà a Castelló els dies 9, 10 i 11 de novembre de 2018. És l’autor mateix, Eduard Doménech, qui ens el presenta i ens l’explica.
El cartell
Des del moment en què vaig revisar els fons gràfic sobre educació recollit a la Biblioteca Municipal de Castelló amb motiu de la XVIII Assemblea, em va cridar poderosament l’atenció aquesta imatge.
En primer lloc, perquè era una de les més antigues i, a més a més, ens oferia una visió de l’interior d’un edifici històric de Castelló ja desaparegut: l’antic convent de Sant Vicent Ferrer, fundat a les darreries del segle XVI, desamortitzat al XIX, utilitzat des de llavors com a escoles municipals i finalment enderrocat al XX per a donar lloc a l’actual plaça de l’Ajuntament i a l’edifici que ocupen les dependències municipals i de la Séquia d’Escalona.
En segon lloc, per una raó de caràcter personal relacionada amb la meua pròpia educació. El mestre que apareix, don Esteban Sanchis, era el pare del mestre homònim que vaig tindre als nou anys, quan vaig deixar el col·legi de les Dominiques, que ja no acceptaven xiquets després d’haver pres la comunió.
I en tercer lloc, per la seua potència gràfica: el posat hieràtic i un tant sever de don Esteban, que contrasta fortament amb la barreja que formen els xiquets de diverses edats, amb fisonomies i vestimentes molt variades. Fixeu-vos especialment en el primer i el segon xiquet de la fila de dalt per la dreta, que estan fent una espècie de salutació militar, el més menut al revés de com es fa en realitat.
Li vaig donar forma circular a la imatge i la vaig deixar caure sobre un fons llis de color groc càlid, projectant-li una ombra paral·lela per donar-li més profunditat i una lleugera sensació de relleu.
La tipografia utilitzada ha estat l’Avant Garde, dissenyada per Herb Lubalin (1918-1981) com a logotip per a la revista Avant Garde en 1967 i redissenyada en 1970 com a tipus de lletra comercial en col·laboració amb Tom Carnase. És una lletra de pal sec, del tipus geomètric, que destaca per la seua bona legibilitat, inspirada en el moviment alemany de la Bauhaus dels anys 20 del segle XX.
En primer lloc, perquè era una de les més antigues i, a més a més, ens oferia una visió de l’interior d’un edifici històric de Castelló ja desaparegut: l’antic convent de Sant Vicent Ferrer, fundat a les darreries del segle XVI, desamortitzat al XIX, utilitzat des de llavors com a escoles municipals i finalment enderrocat al XX per a donar lloc a l’actual plaça de l’Ajuntament i a l’edifici que ocupen les dependències municipals i de la Séquia d’Escalona.
En segon lloc, per una raó de caràcter personal relacionada amb la meua pròpia educació. El mestre que apareix, don Esteban Sanchis, era el pare del mestre homònim que vaig tindre als nou anys, quan vaig deixar el col·legi de les Dominiques, que ja no acceptaven xiquets després d’haver pres la comunió.
I en tercer lloc, per la seua potència gràfica: el posat hieràtic i un tant sever de don Esteban, que contrasta fortament amb la barreja que formen els xiquets de diverses edats, amb fisonomies i vestimentes molt variades. Fixeu-vos especialment en el primer i el segon xiquet de la fila de dalt per la dreta, que estan fent una espècie de salutació militar, el més menut al revés de com es fa en realitat.
Li vaig donar forma circular a la imatge i la vaig deixar caure sobre un fons llis de color groc càlid, projectant-li una ombra paral·lela per donar-li més profunditat i una lleugera sensació de relleu.
La tipografia utilitzada ha estat l’Avant Garde, dissenyada per Herb Lubalin (1918-1981) com a logotip per a la revista Avant Garde en 1967 i redissenyada en 1970 com a tipus de lletra comercial en col·laboració amb Tom Carnase. És una lletra de pal sec, del tipus geomètric, que destaca per la seua bona legibilitat, inspirada en el moviment alemany de la Bauhaus dels anys 20 del segle XX.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada